Ilyenkor, a Karácsonyi időszakban általában több ideje lehet a tulajdonosoknak foglalkozni ingatlanjukkal, összeszedtem tehát, mire is kell figyelni egy jó ingatlanhirdetés felpakolásakor.
Nem olyan bonyolult megfelelően meghirdetni egy ingatlant, van, hogy ingatlanközvetítő nélkül is el tudja így adni a tulajdonos lakását, van, hogy ezt a részét az ingatlanos fogja tudni megfelelően megoldani, egyénfüggő. A hirdetésnek három fontos tényezőnek kell megfelelnie: megfelelően legyen figyelemfelkeltő, jól legyen beárazva és jó helyen legyen hirdetve.
Mi kell egy jó hirdetéshez?
Kezdjük az elején: egy jó hirdetés mindig egyedi. A szövegezés legyen emberi, jól olvasható, tagolt és egyértelmű, ugyanis egy laikus érdeklődőnek, aki életében nem vett még ingatlant, akkor tudjuk megfelelően felkelteni az érdeklődését, ha minden helyiségnél akár élethelyzetet is leírunk, például: "A terasz keleti fekvésű, így minden reggel a napfelkeltét nézve kortyolgathatja kávéját napozás közben."
De a szöveg és a leírás előtt el kell érnünk, hogy kattintsanak a hirdetésünkre, ezt egy megfelelően megválasztott főképpel lehet. Főképünknek azt a képet kell választani, amely a lakásunk legszebb részét mutatja világosban, hatalmas terekkel, de ügyeljünk arra is, hogy a kép kicsiben is értelmezhető legyen. Mindenképpen legyen rajta ablak. Jó választás lehet a nappali, családi ház esetében egy külső kép a kertünk felől, ahol van rajta zöld is. Itt egy példa is egy jól fotózott nappaliról
Látványos és hangulatos, a virág direkt át lett rakva a dohányzóasztalra, hogy legyen rajta egy kis zöld. Szép, nemigaz?
A harmadik fontos dolog bár a leíráshoz kapcsolódik, külön vettem, ugyanis nagyon lényeges: a leírás első mondata mindig valami nagyon fontos és megfogó mondat kell hogy legyen, például: "Gyönyörűen felújított hangulatos, két szobás emeleti lakás eladó a Móricz Zsigmond körtérnél, 4 percre az egyetemtől!" Nem raktam bele semmi fantáziálást, csupán felhívtam a figyelmet a lakás közvetlen előnyeire. A szöveg további részében lehet és kell is boncolgatni a rezsitől kezdve a szobák méretein át akár a rosszabb dolgokat is, de van, hogy el sem olvassák a többi részét, csak az első mondatot. Rohanó világban élünk, el kell ezt fogadnunk és alkalmazkodnunk kell.
A negyedik dolog, amit ajánlani szoktam, hogy legyen valami, amit a szövegezés végén fel tudunk ajánlani a vevőnek, hogy mihamarabb döntésre tudjon jutni. Például: "Amennyiben még ebben az évben megvásárolja az ingatlant, a kért 90 napos kiköltözési határidőt 30 napra tudja a tulajdonos csökkenteni!" A lényeg az, hogy adjunk egy kis lökést az egésznek.
A következő és hihetetlen fontos dolog: a képek. Nem a kép mérete a lényeg (bár ott sem szabad 800x600-as képeknél kisebb felbontást feltölteni), hanem a megfelelő fények és a megfelelő beállítások megtalálása. Az ingatlanosoknak komoly oktatásokat tartanak a megfelelő fényképezés elsajátításához, kisebb-nagyobb sikerrel, de a cél az, hogy egy ingatlaniroda se alkalmazzon olyan értékesítőket, akik egy 10 éves semmire nem való telefonnal próbálnak 60 milliós penthouse-okat fotózni... vannak olyan telefonok, amelyek képesek megfelelő képeket készíteni, de az esetek 99%-ában egy kompakt gép is jobb képeket tud csinálni. Elmaradhatatlan leírnom, hogy a rend is hihetetlen fontos. Ne legyenek szétdobált ruhák, mosatlan vagy háziállat a képeken, mert elvonják a figyelmet az ingatlanról. Itt van néhány kép egy vacak telefonnal és egy értelmes fényképezőgéppel készítve, remélem egyértelmű, mi is a különbség:
Igen, ezek ugyanazok a helyiségek, csak más eszközzel lettek fényképezve, mindkettőt ingatlanosok készítették.
A képek mellett legalább ennyire fontos minden esetben az alaprajz megrajzolása. Az én cégem egy egyszerű és ingyenes, ráadásul magyar nyelvű alaprajz-rajzoló programot használ, a Sweet Home 3D-t, amely tud 3D-ben is tervezni, de mi ezt a részét nem igényeljük, csupán ilyen alaprajzok rajzolására használjuk:
Nem méretezett, de méretezhető már rajzoláskor, illetve nem berendezett, mert a berendezés ugyancsak elvonja a figyelmet. Általában csak azokat a berendezéseket szoktuk ábrázolni, amelyek eladás után is maradnak az ingatlanban, például a beépített szekrényeket, vagy a konyhabútort. Az alaprajz elengedhetetlen, 4-5 kép nem adja vissza egy komplett ingatlan kinézetét, annak pedig semmi értelme, hogy tele legyen a lakás olyanokkal, akik ha láttak volna egy alaprajzot, ki sem mentek volna megnézni az ingatlant, mert például külön bejáratos hálót keresnek, vagy külön WC-s lakást... el kell kerülni a felesleges mutatásokat, mert a tulajdonos és az érdeklődő ideje is drága, és ha egy ingatlanos benne van az üzletben, az ingatlanos ideje is az, révén ő is csak akkor van kifizetve, ha azt az ügyfelet viszi ki, aki meg is veszi az ingatlant.
Összefoglalva tehát: amennyiben érdemben több időt szánunk hirdetéseinkre, értelmesebb képekkel, szöveggel és alaprajzzal tesszük fel a megfelelő oldalakra, több értelmes érdeklődőre, megkeresésre számíthatunk. Amennyiben nem tudjuk ezt megtenni vagy azért, mert nem értünk a számítógéphez megfelelően, vagy egyszerűen időnk nincs rá, keressünk fel egy becsületes ingatlanközvetítőt, aki elvégzi helyettünk a "piszkos munkát", mert a jelenlegi telített ingatlanpiacon csak akkor fogunk tudni érvényesülni, ha minőségünkkel kilógunk a többi átlagos közül. Arról nem is beszélve, hogy még több pénzt is el tudunk az ingatlanért kérni.
Attila