Ingatlanpiaci tanácsadó blog

Az értelmiségi fiatalok és a lakásvásárlás. Napisztori

2017. április 25. - Szűcs Attila Ingatlanpáholy

Történt velem a minap, hogy egy régebbi építésű polgári lakást mutattam egy 35 körüli párnak. Nem tudom, hogy házasok voltak-e vagy nem, de kétlem, mert a srác mindenáron nagyon okosnak szeretett volna tűnni és imponálni akart szeretett párjának, elmesélem, hogyan próbálta kivitelezni.

lichthof.jpg
Kora délután, hűvös, esős idő, jó 10 perccel hamarabb értem a ház elé, a Keleti mellett járunk. A pár pontosan érkezik, kedves bemutatkozások, elindultunk felfelé, én regélek a házról és a környékről, ők csendben hallgatják, minden szupiszuper. Felérünk, a tulaj nincs otthon, kulcsom van, belépünk és elkezdjük átnézni a nappalitól kezdve. Itt megjegyzem, 3. emeleti lakás amelyben nincs lift, erre minden érdeklődő figyelmét felhívom még telefonon, tehát ők sem lepődtek meg rajta, szóba sem került, DE: a fürdőszobába érve meglátják az ablakot, amely lichthofra nyílik és szellőzik, ekkor még mielőtt egy szót is szóltam volna itt, a fiú úgy gondolta, itt az ideje lenyűgözni szeretett párját: "Szívem, tudod mi ez a helyiség? Úgy hívják hogy lifthók és itt lett volna a lift, de ebből a házból építéskor kispórolták." Köpni-nyelni nem tudtam, gondoltam kinevetem de akkor biztosan nem veszik meg a lakást, így arra gondoltam, inkább egy szót sem szólok, de ő nem bírta ki, folytatta: "Olvastam erről, sok ilyen ház van Budapesten ahol ezt csinálták." És itt nem bírtam tovább. "Figyi Dezső (nem ez az igazi neve), amit mondasz egyáltalán nem igaz, ennek a neve lichthof, avagy világítóudvar és a szellőzés miatt van így kialakítva, a lényege hogy a fürdőt/WC-t/kamrát is lehessen szabad levegőre szellőztetni. Gondolj már bele, ha itt lift lenne, a WC-be nyílna?" A lány csak mosolygott, Dezső bezzeg bizonygatott: "Miről beszélsz? most olvastam erről!" Erre csak annyit tudtam reagálni, hogy megnyitottam a telefonomon a Wikipedia ide vonatkozó oldalát, amit megmutattam neki. Csöndbe maradt és ezután bruttó 3 perc alatt végeztünk.

Van egy olyan érzésem, hogy nem ők lesznek, akik megveszik ezt a lakásomat.

Ha van esetleg valami jó sztorid ingatlanosként, vagy ingatlanossal kapcsolatban, amit megosztanál másokkal, várom Facebook oldalamon keresztül, szívesen postolom.

Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlan.blog.hu/api/trackback/id/tr8517763820

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása