Ingatlanpiaci tanácsadó blog

Megreformálható az online ingatlankeresés? Tanácsok keresőknek

2017. október 17. - Szűcs Attila Ingatlanpáholy

Az utóbbi években több próbálkozás is volt az egyértelmű piacvezető megszorongatására - kisebb-nagyobb eredménnyel. De hogyan állunk most, 2017 végén? Van érdemi konkurenciája az ingatlan.com-nak?

1737671639.jpg

Főbb szereplők

Az ingatlan.com egyértelműen piacvezető és ezt a helyzetét ki is használja: igazából minden érdemi hirdetésért kőkeményen fizetnie kell az ingatlanosoknak és a magánszemélyeknek egyaránt. Nincs értelme cselezgetni és ingyenes lehetőséget keresni, ugyanis még mindig innen jön egy eladó ingatlanra a legtöbb hívás - adott tehát, hogy ez a portál egyelőre eléggé meg- és elkerülhetetlen, ne is beszéljünk róla.

Egyértelműen nagy fejlődésen ment keresztül az Otthontérkép, akik most október közepén toltak ki egy komoly fejlesztést, ezzel átalakítva a keresőmotort illetve a megjelenítést is: használhatóbb és gyorsabb lett az oldal, egyértelműen előnyükre vált a fejlesztés. Én személy szerint jobban szeretem használni mint a .com-ot, mivel letisztultabb és gyorsabb, ráadásul az ingatlanok feltöltése is egyszerűbb és használhatóbb. Magánszemélyeknek két hirdetés ráadásul teljesen ingyenes, én nagyon szeretném, hogy ez az oldal tovább tudjon fejlődni és komolyabb megjelenése legyen a mostaninál is az online ingatlanpiacon.

Főbb szereplőként hoznám a Jófogást is, mivel régóta piaci szereplők és bár nem csak ingatlanokkal foglalkoznak, ők is komoly hangsúlyt fektetnek az ingatlanrészlegük átalakítására és fejlesztésére - többek között mostmár komolyabb hangsúlyt kaptak az ingatlanirodák is. Ettől függetlenül bár az admin felület jó és a keresés is ügyesen és logikusan van megoldva, a megjelenítő oldal és a hirdetés címének erőltetése a jelenlegi piacon már inkább hátrány mint előny - logikusabb lenne cím megadása helyett kiíratni megfelelően az ingatlan címét és ezáltal a találati listát átalakítani... a hirdetés teljes megjelenítése megint jó, én a találati listával nem vagyok csak kibékülve. Itt is lehet ingyen hirdetni de ingatlanirodáknak sem olyan vészes a csomagár de az tény, hogy elég kevés hívás jön erről az oldalról.

A feltörekvők  

Kicsi de sok feltöltött ingatlannal rendelkező, egyszerű de gyors oldal a megveszLAK, ahol nekem hirdetésfeltöltésnél a pontos cím megadásával voltak/vannak csak problémáim - ezt nem ártana logikusabban felépíteni, egyébként a feltöltési rendszer a régebbi OLX alapján lett felépítve - ott jó volt, itt is az. Az oldalt a google keresője szereti, így beragadt vagy régóta hirdetett lakásokat érdemes ide is feltölteni, mert könnyen lehet, hogy aki a keresőkkel keres ingatlant, ezt az oldalt hamarabb fogja megtalálni, mint a nagyokat.
UPDATE: A cikk írása után a megveszLAK tulajdonosa olyan korrekt volt, hogy a cikkem olvasása után _módosított az oldalán_ és rendberakta a címmegadást, illetve mostmár mobilról is működni fog a hirdetések felpakolása - tehát már megérte a cikket megírni, saját tesztelésem alapján is azt tudom mondani, hogy érdemes az oldalt használni.

Új piaci szereplő de remek plusz extrával indított a Livlia, akik arra mentek rá, hogy a térképes megjelenítés mellett csoportosítani kívánják a keresőket: egyedülálló, pár, diák, befektető stb... logikus és jó lépés, ráadásul a hirdetéseket megfelelően ellenőrzik és csak az igényesen, értelmesen összerakott hirdetéseket sorolják előre. A megjelenítés esztétikus de a térképes kereső nem valami gyors. Tekintettel arra, hogy nagyon frissek még, komolyabb piaci szerepük nincs, de az oldal kialakításából látszik, hogy erre törekszenek. Mindenesetre én is feltöltöttem egy lakásomat, hátha pont ezen az oldalon fogom tudni értékesíteni - sosem lehet tudni :)

A következő oldalt is feltörekvőnek nevezem, ugyanis nálam ők mindig egy kicsit szürkék voltak: az ingatlanok.hu láthatóan komoly háttérrel rendelkező portál, valahogy mégsem látom a fejlődést az oldalukon elég régóta. Sokszor próbáltam én is hirdetni rajta, érdemi eredmény nélkül: hiába tesznek bele munkát és próbálnak évek óta eredményesek lenni, szerintem nem jó irányba haladnak és bár jó a hátterük, sok oldal okosabb ötletekkel elmegy és elment mellettük.

Biztosan van olyan weboldal amit kihagytam (például az ingatlannet), azért tettem, mert saját tapasztalat híján nem tudok róluk véleményt mondani. Amennyiben neked akár a felsorolt oldalakról, akár egy általam kihagyott oldalról van véleményed, bátran írd meg nekem Facebook oldalamon keresztül, kíváncsi vagyok rá. Minden oldalt azért is linkeltem be, mert ezek teljesen saját vélemények, nincs sem rejtett, sem másfajta hirdetés, egyik oldal sem fizetett azért hogy dícsérjem vagy szidjam őt vagy a konkurenciát. Leírtam a véleményemet mert megtehetem, ez a bejegyzés sem több, sem kevesebb ennél.

Attila

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlan.blog.hu/api/trackback/id/tr5117763778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása