Ingatlanpiaci tanácsadó blog

Karácsonyi adásvételek

2018. december 23. - Szűcs Attila Ingatlanpáholy

A legtöbb szakmában a karácsonyi időszak egy kis pihenésről, egy kis leállásról szól (a kereskedelemben és a személyszállításban dolgozó hölgyeknek és uraknak innen is kitartást!). Azonban vannak olyan szakmák, ahol a kereslet generálja a munka szükségességét, ilyen az ingatlanértékesítés is: ha van érdeklődés, mi is dolgozunk, de azért mindennek van határa.

christmas-at-work.jpg

Keresők

Hagyományosan kétféle keresőt tudok ilyenkor megkülönböztetni: aki ráér, ezért nem foglalkozik ebben az időszakban az egésszel, csak annyira, hogy megnézegeti a napi hirdetésfigyelőket, és van az, akinek sürgős, ezért simán felhív 25-én délelőtt is, függetlenül mindentől. Előbbit megértem, utóbbit nehezebben, de ekkor is van az a helyzet, amikor szívesen intézkedek, csak elvárom, hogy a kereső is tekintettel legyen a helyzetre. Megtörtént már velem a fenti időpontban való telefonálás, mert én tipikusan olyan vagyok, aki mindig felveszi a telefont... bemutatkozott, háromszor elnézést kér hogy az ünnepek alatt hív, de január elején ki kell költöznie az ingatlanjából és a két ünnep között mindenképpen nézelődnie kell. Érthető helyzet, szívesen segítek is. De amikor bemutatkozás és értelmes indok nélkül felhív valaki hogy máris és azonnal, annak sajnos csak januárban fogok tudni mutatni. Én is ember vagyok, nekem is van családom, csak annyit szeretnék, hogy rám is tekintettel legyenek azok, akik a segítségemet, a munkámat kérik. Hétvége vagy hétköznap, reggel vagy este: dolgozom ha kell, mert ez a szakma ezzel jár, csak a tiszteletet várom el pont annyira, amennyire én is mindenkinek megadom.

Eladók

Minden eladómnak elmondom, hogy nem a december vége a legerősebb időszaka az évnek, de ez nem azt jelenti, hogy nekem nem volt még szerződésem két ünnep között, ebben az évben is lesz 28-án. Van az a helyzet amikor valakinek sürgős, de jobbszeretem én is azt, ha az ügyfelek is pihennek egy kicsit és januárban újult erővel, akár új képekkel és árral, új hozzáállással ugrunk neki újra egy esetlegesen beragadt ingatlan eladásának, mert sokszor összesen erre van szükség és meg is lesz a vevő. Szerencsére a velem dolgozó eladók egyetértenek velem és hallgatnak rám és a tanácsaimra, látják, hogy őszintén és becsületesen teszem a dolgom, mert ezt a szakmát csak így lehet(ne) végezni...

Konklúzió

A karácsonyi időszak a pihenésről kell, hogy szóljon. Az, akinek kötelező dolgoznia 1-1 ünnepnapon, ő is mindent tegyen meg hogy a lehető legtöbb időt pihenéssel, családjával töltsön. Kellemes, pihenéssel és nyugalommal teli karácsonyi ünnepeket kívánok mindenkinek és szívből kívánom, hogy 2019 sikeresebb legyen, mint az eddigi bármelyik éved volt! Jövőre ugyanígy folytatom én is, jönnek az új bejegyzések, lesznek videók és új ingatlanos fotósorozatok is!

Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlan.blog.hu/api/trackback/id/tr6717763660

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása