Általános nézet, hogy Magyarország lakosságának túlnyomó többsége utálja az ingatlanosokat. Van, akinek van oka rá, mert megvezette, átverte egy hozzánemértő "kolléga", van, aki csak szimplán hallomások és barátok, rokonok tapasztala alapján alkot véleményt és van, akinek semmilyen előzetes tapasztalata nem volt, de amint feltette a hirdetését, napokon belül megútálta nem csak azt a néhány hívót, hanem az egész szakmát úgy alle zusammen - és ennek az alapvető oka ilyenkor egyértelműen a hideghívás.
A hideghívás egy mindenki által rendkívül utált, mégis minden franchise által rendszeresen használt eszköz a magánhirdető tulajdonosok elérésére. Ha valaki nem ismerné a kifejezést: amikor egy ingatlanos felhív egy számára ismeretlen személyt egy hirdetés alapján, és felkínálja neki a szolgáltatásait, az a hideghívás. "Üdvözlöm, xy vagyok a z ingatlanhálózat w utcai irodájától és érdeklődnék, hogy eladó-e még az Ön által árult ingatlan." - ehhez, és hasonló szövegekkel nap mint nap találkozik az az eladó, aki maga próbálja eladni az ingatlanát. Teljesen mindegy, hogy bejelölte, nem kéri ingatlanos segítségét. Teljesen mindegy, hogy a szöveg elejére, végére, vagy mindenhova ahova csak lehetett litániák armadájában ragozza végig, miért nincs szüksége ingatlanos segítségére, fel fogja a "kolléga" hívni. Hogy miért? Több válasz is van, a két legfontosabb: 1: ki van neki adva kötelezően, hogy mennyi hívást kell indítania, 2: el sem olvassa a szöveget, csak hív, mert kell a "behozás". A behozás az, amikor meggyőzi az eladót, hogy az ő szolgáltatását érdemes választani, sikerül időpontot szerezni, majd a szerződést aláíratni és azt a rendszerbe feltöltve a hirdetést útjára indítani.
Az egésszel az a probléma, hogy az ügyfélnek nem erre van szüksége. A tulajdonosok zöme képes maga is feltenni az internet 2-3 legfontosabb oldalára feltenni a saját hirdetését, bármilyen vacak telefonnal képeket készíteni és várni a csodát, ez nem ingatlanközvetítői szolgáltatás - sajnos sokak csak ennyit tesznek. Az _igazi_, nagybetűs SZAKÉRTŐK egy olyan teljes körű szolgáltatást nyújtanak, aminek csak egy roppant kis százalékát jelenti a hirdetés, de ez a bejegyzés nem erről szól, így itt ezt a kalandozást félbe is hagyom.
A hideghívás egy rendkívül nehéz dolog és kevesen csinálják jól. Hogy miért? Mert mindenki útálja, ha olyan dologgal hívják fel, ami nem érdekli, olyankor, amikor nem alkalmas. Sajnos itthon a franchiseok térhódításával megállíthatatlan lett ez az ügyfélszerzési mód is, ezáltal az emberek "alkalmazkodtak": van aki egyszercsak elfárad és a legerőszakosabbnak odaadja a megbízást, ami sikerül ahogy sikerül, ingatlanosa válogatja. Van, aki szerencsésebb és megtalálja a magánszemélyt, aki megveszi tőle az ingatlant, de van, aki akár túlárazás, akár piaci problémák miatt csak tűri és tűri és tűri a hívásokat... De nem kell így tennie! Csak a kezébe kell vennie az irányítást, és olyan közvetítőt kell választania, aki olyan tudással, kapcsolatokkal, háttérrel és minőséggel rendelkezik, amilyenre az eladónak és az ingatlannak is szüksége van. Ez is egy szakma, hangsúlyozom! De sokan, nagyon sokan nemhogy nem végzik megfelelően, egyenesen értékelhetetlenül semmirekellőek és komolyan bízom abban, hogy lesz egy komolyabb szabályozás végre, ami gátat szab ezen térhódításnak.
A hidegívásokkal kapcsolatban tehát amíg a franchiseoknál a mennyiség előrébb van mint a minőség, tehát a "behozás" fontosabb mint az eladás, mindig fognak az újak hívni, mert számukra ez az egyik alternatíva az új ügyfelek szerzéséhez. Változtatni csak akkor lehetne, ha az eladók is változtatnának és olyanoknak adnák a megbízást, akit választanak és nem olyanoknak, akik erőszakosak. Egyetlen értékesítő elég: ha az amerikaiaknak működik, itt miért ne működhetne?
Hozzászólnál? Rámborítanád tapasztalataid a sok amatőrrel kapcsolatban? Megteheted Facebook oldalamon keresztül!
Attila