Ingatlanpiaci tanácsadó blog

Évértékelés és tervezés 22-23

2022. december 23. - Szűcs Attila Ingatlanpáholy

Recesszió, hitelválság, háború, üzemanyag, infláció... annyi minden befolyásolta életünket 2022-ben, hogy ember legyen a talpán, aki értelmesen tudja tervezni az életét 2023-ra, így én sem a piacot jósolom, hanem a saját életemmel kapcsolatos tervezést osztom meg veletek, hátha valakinek tetszik ez a típusú hozzáállás és át tud venni belőle ötleteket. Szóval 2023: felkészülünk rád!

eskuvo-tervezes-1.jpg

Az előző évek tanulsága

Az én szakmámban egy külső szemlélőnek egy komolyabb és pontosan értékelhető irányadat van, mégpedig a bevétel. Igen, ez egy fontos része a munkánknak, hiszen mi is pénzből élünk, családunk van, jövőt tervezünk, így fontos, hogy legyen eladás, legyen jutalék. Az Ingatlanpáholynál viszont van több aspektusa a munkánknak, többek között a mentorálás, aminek sikeressége már nehezebben mérhető. Az elmúlt 2-3 évben én is beleestem abba a csapdába, hogy kitűztem magamnak és értékesítőimnek egy irányszámot, egy jutalékszintet, amit jó lenne elérni. Ez a szám nem volt irdatlan magasan, nem volt elérhetetlen, de több volt, mint amit eddig sikerült elérnem - nem is sikerült most sem megütnöm. Sokat gondolkodtam azon, hogy ez miért van így, arra jutottam, hogy másképp kell a célomat kitűznöm és itt jön az új tervezésem.

Az újdonság

Mostantól nem tűzök ki számot jutalékra, egyáltalán. Kitűzöm azokat a dolgokat, melyek a napjaimat, heteimet, hónapjaimat fogják meghatározni, mégpedig a munka mennyiségét, ami ugyancsak mérhető pontos számokban. Én jóideje már csak ajánlásból dolgozom, azonban a jelenlegi piaci helyzetben sok olyan eladó van, akik "rászorulnak" egy őszintén segítőkész értékesítőre, ezeket az ingatlanokat én fogom felkutatni, felkeresni és felajánlani szolgáltatásaimat. Ez lehet majd üzenet, hideghívás vagy fizikai megkeresés formájában és ha az eladó nyitott velem egy találkozóra, fel fogom tudni vázolni a lehetőségeit és azt a szolgáltatást, amit én képviselek. A döntés a kezében lesz, én egy kiutat, egy működő alternatívát fogok tudni nyújtani. Tehát a célom az lesz, hogy arányaiban a jelenleginél dupla méretű kínálatot tudjak felépíteni olyan motivált eladókkal, akik ténylegesen értékesíteni szeretnének és továbblépni életük következő fejezetében.

Amit én kitűztem: az ajánlások számával megegyező mennyiségű új megbízás alternatív megkeresési módokból, a mentoráltjaimmal közös hideghívás oktatási rendszerben legalább heti két délután, valamint a fizikai állapotom javításának folytatása - jelenleg heti egyszer tudok eljutni edzeni, ezt is növelnem kell, de a time management-embe ezt még bele kell gyömöszölnöm anélkül, hogy a család megsínylené. Szóval nem számokat, hanem munkafolyamatok növelését és ezek szigorú betartását tűztem ki, kíváncsian várom, hogy ezzel a hozzáállásbeli különbséggel túl tudok-e lépni azokon a számokon és elért eredményeken, ahol az utóbbi 2-3 évben kicsit megrekedtem.

Konklúzió

2023 nem lesz olyan rossz, ha megfelelően álltok hozzá. Hozzuk ki belőle a legtöbbet, mert sokmindenkinek szüksége lesz segítségre: ha megteheted, legyél ott másoknak, amikor szükségük van rád. Mi a Kalmárok podcastet folytatjuk, én ezt a blogot folytatom, az Ingatlanpáholy ajtaja mindenkinek nyitva áll, a csapatot is tervezzük bővíteni - sok elfoglaltság és nagy eredményorientáltság mellett azonban soha nem szabad megfeledkezni azokról, akikért az egészet csináljuk.

Kellemes karácsonyt mindenkinek!

Attila

A bejegyzés trackback címe:

https://ingatlan.blog.hu/api/trackback/id/tr5418009046

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása