Kedves Tulajdonos!
Én egy ingatlanközvetítő vagyok, segíteni szeretnék Önnek ingatlana értékesítésében. Nem szeretné? Miért nem? Higyje el, segíteni szeretnék, nem vagyok sem gonosz, sem rossz ember, csupán itt Magyarországon kénytelen vagyok megküzdeni minden megbízásomért a rosszul felépített szakmai hírnevünk és a hozzánemértő "kollégák" silány munkája miatt, ezért hívtam fel. Mi is emberek vagyunk. A kollégák és a "kollégák" is, attól függetlenül is, hogy a munkájuk milyen minőséget képvisel. Elhiszem, hogy idegesíti Önöket, ha a frissen feltett hirdetésre 15 hívás érkezik és mind kivétel nélkül ingatlanos, de ettől a tizenötödik hívó is ember, neki sem esik jól, ha fizikai attrocitással fenyegetik telefonon, vagy az anyja kezd csuklani a lecsapott telefon után. Higyje el, tudunk olvasni, láttuk, hogy a hirdetés végén ott van, hogy ne keressük, de jót akarunk, mert képek nélkül, rossz helyesírással, helytelen pozícionálással sokkal nehezebb eladni piaci áron az ingatlant, mint ahogy mi, kollégák dolgozunk, mert ez a mi szakmánk. Igen, SZAKMA, csupa nagybetűvel, ami végzettséghez kötött és ami számlaköteles, hiába dolgoznak "kollégák" ezek nélkül - minden szakmának vannak kontárjai; de ha egyszer csalódunk egy autószerelőben, nem visszük oda többé az autónkat. Ha egyszer rossz minőségű zöldséget veszünk az egyik piaci árustól, máskor másiktól vásárolunk, ez a szép a versenyszférában: van választási lehetőség.
Ha ingatlanossal dolgoztatnál, jogod van többet meghallgatni. Jogod van utánakeresni neten, lecsekkolni a munkáját, a megbízásai minőségét, meghallgatni kommunikációját - nem kell aláírnod az elsővel, aki az orra alá tol egy olvashatatlanul kisbetűs szerződést, hogy "semmi érdekes nincs benne, itt kell aláírni". Nem mindig az első a legjobb megoldás, nem mindig az első hívó a legalkalmasabb - lehet, hogy ő volt csupán az első az irodában, aki reggel beért dolgozni és megkapta az Ön által feltöltött hidetést. Az Öné a döntés és a jog, hogy a megbízott ingatlanost kiválassza, és ha hallgat rám, erre szán annyi időt, amennyit szükséges, mert ez a legfontosabb, Önre eső rész az egészben.
Szóval kedves Tulajdonos, egyetlen dolgot kérek: ne általánosítson. Elhiszem, hogy csalódott egy ingatlanosban a múltban, elhiszem, hogy úgy érezte, lehúzta óriási pénzzel, pedig semmit nem tett érte... Sajnos vannak ilyenek, de nem, a többség nem eszerint a felfogás szerint dolgozik. Segíteni szeretnénk, a célunk az, hogy levegyük az értékesítés terhét a válláról, amibe beletartozik a megfelelő minőségű fotók és alaprajz rajzolása mellett a komplett értékesítés menedzselésén át a komplett kommunikáció is, az én ügyfeleimnek semmi dolga a szerződéskötésig, mert az én feladatom minden, az értékesítéssel kapcsolatos ügy megoldása. A közvetítői szakma nem arról szól, hogy feltesszük a com-ra a hirdetést és várjuk a csodát, ez egy összetett feladat, amely felkészültséget, tudást és nagyon sok szorgalmat kíván, nem is elvárt és nem is elvárható, hogy a tulajdonosok ehhez is értsenek, de ezt Önnek, kedves Tulajdonosnak, ugyanúgy meg kell értenie. Nem vagyunk gonosz emberek, nem akarjuk sem levenni, sem átverni: segíteni szeretnénk, hogy zökkenőmentes legyen az egyik, ha nem a legértékesebb tulajdonának új tulajdonoshoz kerülése.
Végül, kedves Tulajdonos, remélem egy kicsit segítettem életünk egy kis részébe betekinteni ezzel a kis monológgal és ha Önt, pont Önt ez már egy kicsit elgondolkodtatta, akkor volt értelme leírnom. Kellemes napot, jó munkát és sok szerencsét az értékesítéshez!
Attila